fredag 12. desember 2008

Barske Børnerim


KariE på leselistami har skrevet om Barske Børnerim og på oppfordring siterte hun ett som min kjære svigerfar alltid deklamerer etter en lang god tur i skogen når kurven er full av sopp. Jeg kan ikke dy meg til tross for at soppsesongen desverre er over. KariE har flere på siden sin. De er fornøyelige!!




*
Godt gammelt Husraad.
Plukker i Skoven du ukendte Svampe,
saa lad først Lillebror smage derpaa.
Dersom han dør under Skrigen og Krampe,
saa bør du selv lade Svampene staa.
Og hvis der ingenting sker med den Lille?-
Tja, saa gik den Portion Svampe til Spilde!
*

God førjulshelg!
Boken finnes på antikvariater - men også i ny utgave.

2 kommentarer:

  1. Hva var grunnen til at du aldri ble ferdig med Utro? Var den kjedelig? Dårlig skrevet? Jeg skal selvsagt prøve å bidra med en oppklaring når jeg har lest Pessl, hehe. Men vet ikke helt når jeg rekker å få lest den. Øverst på "må lese"-listen min er naturligvis Tusen strålende soler som jeg har spart til juleferien ;)

    SvarSlett
  2. Jeg syntes den var kjedelig. Anmasende. Men les den du - så får jeg høre hva du syntes. Hvis du liker den skal jeg se på den igjen :-)

    SvarSlett