tirsdag 29. desember 2009

Den onde greven - krypdyrkammeret

Dette er den andre boken av Lemony Snicket.
Nå har mr.Pho funnet ut at grev Olaf har onde hensikter og vil arestere han men han rømmer. Nå flytter barna til en ukjent onkel. Han heter montgomeri montgomeri men vil han skal kalle han onkel Monty og er en snill og hensynsfull mann som er ekspert på krypdyr og vil at barne skal bli med han til Peru for og studere slanger. Han viser dem krypdyrkammeret som er et rom i kjelleren med en så diger dør at han må stå på for og rekke til håndtaket. Assistenten til onkel Monty som skal bli med til Peru forsvinner og de må finne en ny assisten. En dag mens onkel Monty er i byen kommer den nye assistenten. barna løper ned trappen for og hilse på han. da han tar dem i hånden og ser dem i øynene synes barna det noe kjent med det glimte i øynene hans...

denne boken er fenomenal og en mye mer tragisk og trist en den første boken av den onde greven serien

Freiafrida-98

2 kommentarer:

  1. Genialt FreiaFrida! Forstsett å blogge om bøker du leser. Jeg har også spurt min sønn
    -99 årgang om ikke han også vil skrive, men det var ikke veldig fristende. Jeg skal nok spørre han på nytt.
    Vi er forresten i gang med Blekkblod etter at dere har anbefalt den. Veldig bra bøker!

    SvarSlett
  2. Supert. Det er bra med litt input på ungdomsbøker. Selv må jeg vel kalle meg voksen, men liker godt å lese ungdomsbøker. Fine gavetips :) Her er det jo bøker som er utprøvd. Selv er jeg veldig glad i Philip Pullman triologien "den mørke materie". Neste som står for tur er triologien til Cornelia Funke etter at jeg leste om de her.

    Fortsett å skrive om bøkene du leser. Jeg skal følge godt med.

    SvarSlett