mandag 25. mai 2009

Jeg satte mitt håp til verden - Cathrine Grøndahl



Cathrine Grøndahl har skrevet en nydelig diktsamling. Den tematiserer det å bli foreldre, og det å bli mor. Dette er en perle - og det er helt utrolig sterkt å kjenne på de følelsene Grøndahl beskriver. Et omhandler frykten som det å få barn innebærer:

Jeg vil aldri si høyt at du er

en engel

av frykt for at du virkelig skal bli en

To ganger har jeg sagt

faen ta deg

Og da kom virkelig fanden sjøl

og tok strupetak

Ikke på deg, men på meg

Dette er en diktsamling fylt av følelser, fortvilelse, angst og kjærlighet over det utrolige underet det er å få barn.

Anbefales!!

God bok!

2 kommentarer:

  1. Ja, denne var flott å lese, særlig når man står midt oppe i det, på godt og vondt. Synes hun har en fin balanse på akkurat det. At det er både fantastisk og fryktelig slitsomt å ha småbarn.

    SvarSlett
  2. Jeg likte også denne veldig godt!

    SvarSlett