tirsdag 21. april 2009

Spotify


I dag har jeg koblet noen billige høytalere til datamaskinen - så nå kan jeg bruke det geniale konseptet Spotify døgnet rundt. Spotify er en netttjeneste som gir deg mulighet for å høre på neste alt som finnes av musikk - på datamaskinen. Unntaket er feks Beatles, som eier egne rettigheter og ikke har en avtale med Spotify. Men gullrekken min: Lou Reed, Tom Waits, Nick Cave, Joni Mitchell - for å nevne noen - de er på plass. Konseptet er at du ikke kan laste ned musikken, men du spiller den der og da. Det som er artig er at man blant annet kan lage egne spillelister. Jeg har en 80-tallsliste, en 70-tallsliste, en klassisk og en gull-liste. Jeg har plukket ut favorittene, trykker på play og vips, så spilles listen min. Deilig når jeg arbeider, skal slappe av, tar husarbeid eller har festlige kvelder. Anbefales!!

8 kommentarer:

  1. Heldige deg. Hvordan fikk du deg konto? Jeg har fått inntrykk av at ikke alle bare kan koble seg opp.

    SvarSlett
  2. Og Spotify finner du her: http://www.spotify.com/en/ . H

    SvarSlett
  3. Leselistami: jeg tror det er bare å trykke seg innpå, hvis du vil ha det gratis må du leve med litt reklame innimellom, hvis ikke betaler du et lite beløp hver måned. Gå inn på spotify - du kan velge alternativer der.

    SvarSlett
  4. Ja, det er avhengighetsskapende. Helt genialt :)

    SvarSlett
  5. Fantastisk konsept. Angående reklamen er den tilnærmet fraværende..

    SvarSlett
  6. Foreløbig må du ha invitasjon for å få en gratis konto, men ved å gå på spotify.mikromann.net kan du fikse konto selv på 1-2-3! Jeg lagde selv min konto ved å bruke denne siden og mange venner av meg har også gjort det. Bare skriv ja i det tomme feltet, så er du i gang. Husk kun en invitasjon pr. ip-adresse! enjoy:)

    SvarSlett