lørdag 28. april 2012

The Original - Clarks desert shoes

Travel accessories - sikkert ikke bare meg som har en lidenskap for the real thing. Det finnes etterligninger og det finnes orginaler. Jeg bruker ikke en reisebag fra REI hvis jeg kan finne en fra EagleCreek. Og så videre. Og - det skal sies, det er en grunn til at noen merker slår bedre an enn andre. Noen produsenter har utviklet produkter som fungerer etter formålet. Her er en klassiker som har blitt kopiert av sikkert hundrevis av skofabrikanter, men så langt: ingen slår den orginale. Ja, jeg snakker selvsagt om Ørken skoen. Skoen som du tar med deg til Jordan eller Afrika, som holder sol og sand ute, er komfortable og etter mitt syn: knallfine.

De var poppis hjemme en gang på 80-tallet, og de har blitt poppis igjen i byer som New York og L.A. De gamle mine, selvsagt kjøpt i USA en gang på forrige århundrede, var for små, og jeg savnet de hver dag i Kenya. Og i Jordan. Men, nå har jeg anskaffet meg ikke mindre enn to par, ett i semsket skinn og ett i Bee-wax. Sammenlignet med norske priser har jeg "fått" dem, 550 kroner paret koster de over here.

Tenåringene mine syntes de er grufulle - jeg kunne sovet med dem på om natten. These are the ultimate travel boots!



bee wax
An international cult classic, the iconic lace-up boot by Clarks Originals® was inspired by the crepe-soled boots worn by British officers in World War II. Crafted from natural materials including oakwood suede for supreme comfort, its timeless styling has remained unchanged for over 60 years. Wear the original women's Desert Boot anywhere and celebrate vintage style.

2 kommentarer:

  1. Hm, nå forsvant visst kommentaren min (?)

    Det jeg prøvde å si var at jeg syntes det var skikkelig fine sko, og å ønske deg en riktig fin dag :-)

    SvarSlett