søndag 9. november 2008

Alex Rider - serien

Alex Rider bøkene er skrevet av Anthony Horowitz. Det er veldig gode spenningsbøker. De er ikke for lange, men siden det er ute 7 bøker så langt så holder de deg opptatt en stund hvis du skal lese alle etter hverandre. Bokserien har fått navn etter hovedpersonen, Alex Rider. Da han var 8 måneder døde foreldrene i en flyulykke. Unge Alex vokser derfor opp hos onkelen, Ian Rider. Da Alex Rider er 14 år dør onkelen i en bilulykke. Dette var litt fra begynnelsen av serien. Jeg skal ikke fortelle deg mer om de andre bøkene, for jeg håper at det kan du gjøre selv snart. Selv leste jeg bøkene da jeg gikk i 6-7 klasse, men jeg vil anbefale de til barn fra 10 år og helt opp til 14 år. Dette tror jeg er spennende bøker som vil få barn til å lese mer av andre spennende bøker. Disse bøkene gir jeg karakteren 7 av 10.
Hittil i serien: Stormbreaker, Point Blanc, Sceleton Key, Eagle Strike, Scorpis, Ark Angel og Snakehead. Den siste er foreløbig kun på engelsk.

God bok!
Anmeldt av redwatch94

http://www.youtube.com/watch?v=tZgepEziqwI

2 kommentarer: