tirsdag 25. august 2009

Den niende himmel


I går så jeg Den niende himmel sammen med kjæresten min. Det var kun oss, og et par til i salen - hvilket overrasket meg. Denne filmen har fått mye publisitet, og jeg var redd for ikke å få billett siden vi ikke hadde forhåndskjøpt.

Filmen handler om en voksen kvinne, som forelsker seg i en enda mer voksen mann. Han er 76. Kvinnen er gift fra før, og i tillegg til det jeg visste fra før: at det handlerom at eldre også har sex, men også at det er mange flere dimensjoner ved livet som ikke endrer seg fordi om man blir eldre. Skyld, troskap, ømhet, nærhet.

Det var en trist film. Og den var vakker.






1 kommentar:

  1. Hei! Eg har faktisk titta litt på bloggen din før, for ei stund sida=) fantastisk bra bilde i fana på toppen!

    10. september lanseres debutromanen min, "Magda". Hovudpersonen er snart 80 år og det er jo ikkje så ofte. MEN, det viser seg, trur eg, at det blir stadig fleire eldre hovudpersonar. Eller er det berre eg som legg merke til det fordi eg er midt oppi det? Denne filmen skal eg i alle fall sjå. Tenke seg til, eldre menneske har eit liv dei og, kven skulle tru det!

    SvarSlett