søndag 26. mai 2013

Pinnsvinets eleganse - filmen


Jeg likte ikke denne boken noe særlig, jeg synes den var urealistisk og pretensiøs. Dog - filmversjonen bruker jeg gjerne en formiddag på, særlig siden Itunes har et så begrenset utvalg gode filmer til leie. Da er denne et godt alternativ.

Handlingen fremstår fremdeles for meg som i overkant usannsynlig og lite troverdig, men jeg lar meg sjarmere av mennesker som elsker bøker og vakre japanske menn. En veslevoksen fransk overklassepike, en langt over gjennomsnittet belest portier og en rik, vakker og mystisk mann som kan lage god mat og plukke ut vakre sjal til en kvinne, joda - dette er en feel-good helt til den ender med forferdelse. Helt plutselig. Mulig forfatteren av boken (også) forsto at dette er en historie med så usannsynlige relasjoner, at her må det skje noe dramatisk - hvis ikke blir dette en historie det er umulig å fullføre. Og det funker!

Anbefales! God film!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar