mandag 16. november 2009

Angels in America



Dette er en helt utrolig miniserie, basert på et teaterstykke satt opp i New York. Det skal etter sigende vare i 7 timer, og spilles av 8 skuespillere som hver har to roller. Platekompaniet.no selger denne dvd-samlingen for latterlige 99 kroner.

Handlingen er lagt til 80-tallet, og det er AIDS-epidemien som er tematisert. Fantastiske skuespillere som Al Pacino, Maryl Streep og Emma Thompson bidrar til at dette blir noe ute av denne verden bra. Gud har forlatt denne verden, og dette illustreres gjennom eksepsjonelle virkemidler. En kulturell filmopplevelse av de sjeldne!

Anbefales hemningsløst!

5 kommentarer:

  1. Eg såg denne då eg var 17 og den sitter i fortsatt. Replikker, karakterane og historien.. Skal sjå den att snart.

    SvarSlett
  2. Kjempegod! Virkelig!
    99,-?? Da vet jeg noen som skal få den i julegave av meg i år.

    SvarSlett
  3. Jag kan bara instämma - den är fantastiskt bra! Jag missde när den sändes på Svt men köpte den på dvd. Längtade hem från jobbet för att se min dos av 1 avsnitt/dag. Tv när det är som allra allra bäst!

    SvarSlett
  4. Eg såg teaterstykket på Rogaland teater for mange år sidan. Det tok ein del timar og var knallsterkt. Rett og slett ei sterk oppsetting på intimscena så vi kunne ikkje ha avstand til stoffet i det heile.

    SvarSlett