lørdag 11. juni 2011

Unge lesere anbefaler - Nye venner.com

Nyevenner.com – en roman av May B. Lund

Anette finner nettstedet nyevenner.com, en dating-nettside. Hun lager seg en profil, og etter en stund dukket det opp noen interesserte. Anette velger Rashid 19 år, norskpakistaner, studerer på BI, og har en fancy, ny bil. De møter hverandre og Anette forelsker seg. Anette tenker ikke over hvorfor Rashid aldri forteller noe om familien hans, hvor han får pengene sine fra, eller hvem han i det hele tatt er. Anette skjønner aldri hintet, før det er for sent…

Boken handler om Anette og hennes kjærlighet til Rashid. Jeg tror forfatteren prøvde å gjøre den spennende, gripende og morsom, men jeg følte ikke at noe av det skjedde. Boken var rett og slett kjedelig. Jeg tror egentlig ikke dette er en bok som 12 åringer som jeg bør lese, og derfor anbefaler jeg nyevenner.com til ungdommer over 14 år.

RinaMarie. 12 år

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar