lørdag 26. mars 2011

Gjesteblogger ungdomsbok: Sara Shepard - Små, søte løgnere 1-4

En av gjestebloggerne har lest Små, søte løgnere - en bokserie som jeg er ganske nyfiken på. Frustrerte fruer møter fryktens sommer, skriver Gyldendal. Kanskje et godt lesetips for påsken?


Små, søte løgnere (de fire bøkene i serien)
av Sara Shepard

I den eksklusive Philadelphia-forstaden Rosewood, er Allison den ubestridte lederen i venninnegjengen. Aria, Hanna, Spencer og Emily gjør hva de kan for å få hennes oppmerksomhet, og bærer alle på hver sin hemmelighet bare Alison kjenner til. Så da Allison blir borte – sporløst forsvunnet - er jentene knust av sorg, men også litt … lettet.

I løpet av de fire bøkene som har kommet ut på norsk, er det mye som skjer og mye som blir avslørt. Bokserien er sjokkerende, skummel og helt umulig å legge fra seg! Den får med det jenter trenger og det vi ikke trenger noen ganger iblant. Jeg elsker den mystiske handlingen og brikkene som mangler i det kaotiske puslespillet. Anbefales!
K.A.98

3 kommentarer:

  1. Kanskje Gossip girl er en bedre sammenligning enn Frustrerte fruer?:)
    Vurderer å kjøpe denne serien til biblioteket.

    SvarSlett
  2. Hve er temaet i boken?! Jeg elsker serien, men jeg finner ikke temaet! og jeg har en bokanmeldelse til i morgen :7. november (min bursdag) :) Og jeg finner ikke ut!<3 kan noen si meg temaet i boken!??<333 Fin blogg<3

    SvarSlett
  3. Temaet er da at Alison, en jente som forsvant, gjennom serien prøver jentene å finne ut hvem "A" er, en anonym person som sender tekstmeldinger, eposter og brev med truende innhold. Men jo lenger jentene prøver å finne ut om "A" , blir "A" sintere, endelsen i en bok er at "A" kjører på en av jentene fordi hun visste for mye....

    SvarSlett